Crashdïet och Enuff Znuff pratar Festminnen & droger.

Har ni någon gång skrivit en låt som hör ihop med något särkilt festminne?
Simon: Vi har en låt på plattan som heter Native Nature och som skrevs efter en kväll ute på pub Anchor. Jag minns att du var där eric,och du martin också, även om du blev för full och gick hem. Vi drack massor och det kom en kille fram till mig  och sa: kan inte du gå upp på scenen o sjunga en ac/dc låt?. det var en hårdrockskaraokekväll. H
han bara fyllde mig med en massa dricka hela kvällen o till slut satte han upp mig på listan. Jag gick upp där och sjöng och det lät antglingen för jävligt. Dirket efter blev jag utslängd av vakterna som tyckte jag var för full. Sedan på vägen hem blev jag rånad och spydde ner mina byxor o skor. när jag vaknade nästa morgon upptäckte jag att klacklen på ena skon var borta o det var kräk över hela byxorna o allting. och det är praktiskt taget vad native nature handlar om. svenskar är kända för vikingar och....
Chip: Munkar
Simon:Munkar också?? det vet jag inget om.
Chip.jodå.ni gör mycket goader munkar än vad vi gör. det är så färska o mjuka, smälter direkt i munnen tillsammans med en kopp kaffe. Det är nästan som att dra en lina kokain. Man tar en munk sedan är man redo att jobba igen.
Simon venska munkar alltså.. det var länge sen jag åt en munk i sverige.
Chip: nej det är klart, du är ju rockstjärna och kan inte riskera bli sedd när du äter en munk.
Simon: hur som helst är det ungerfär vad låten native nature handlar om: hemlandet och det svenska samhället. vi lever i ett jävligt kallt land så vi måste hitta på någonting för att inte bli alltför deprimerade över livet och därför suoer vi. Det slutar med att vi blir dyngraka och vaknar morgonen därpå utan våra skor.
Vad har crashdiet för attityd till droger:
Eric: vi är väl egentligen ganska öppensinnade, men jag tror att jag någon gång för länge sen hörde någon säga: var försiktitg med drogerna och jag lydde det rådet.
Simon: bortsett från den gången då vi hamnade på sjukhus....
VAd hände då?
Simon: Vi var på stranden, jag o en annan kille och tog lite olika berusningsmedel. sedan stack vi hem till erics lägenhet och vidare till rock och heavens gate och allt det. Därefter åkte vi hem till den snubbens lägenhet och...ska jag verkligen berätta...okej... Den här killen brukade rekommendera små mängder av något som är kul att mixa med alkohol. men den här gången sa han: skit samma, vi tar tre var. så vi tog tre var sedan upptäckte vi att sprietn var slut. så vi fick gå till den lokala bensinmacken som hade öppet dygnet runt. vi gick dit, även om vi inte minns så mycket av som hände på vägen dit, men när vi kom dit såg jag plötsligt att eric låg i frysboxen. jag skrek till den andra killen: eric rör sig inte,eric rör sig inte..jag sprang fram till honom och välte ner en hylla över mig själv och sedan däckade jag. Morgonen därpå vaknade vi på  ett sjukhus med en massa jävla sladdar över våra kroppar.
Här en en del ur en intervju med Crashdïet och Enuff Znuff som var med i Sweden rock tidningen. Säger bara typ dör av skratt haha.

Har ni någon gång skrivit en låt som hör ihop med något särkilt festminne?

Simon  sångare i crashdïet: Vi har en låt på plattan som heter Native Nature och som skrevs efter en kväll ute på pub Anchor. Jag minns att du var där eric,och du martin också, även om du blev för full och gick hem. Vi drack massor och det kom en kille fram till mig  och sa: kan inte du gå upp på scenen o sjunga en ac/dc låt?. det var en hårdrockskaraokekväll.

Han bara fyllde mig med en massa dricka hela kvällen o till slut satte han upp mig på listan. Jag gick upp där och sjöng och det lät antglingen för jävligt. Dirket efter blev jag utslängd av vakterna som tyckte jag var för full. Sedan på vägen hem blev jag rånad och spydde ner mina byxor o skor. när jag vaknade nästa morgon upptäckte jag att klacklen på ena skon var borta o det var kräk över hela byxorna o allting. och det är praktiskt taget vad native nature handlar om. svenskar är kända för vikingar och....

Chip (Basist i enuff znuff): Munkar
Simon  sångare i crashdïet:Munkar också?? det vet jag inget om.
Chip (Basist i enuff znuff):jodå.ni gör mycket goader munkar än vad vi gör. det är så färska o mjuka, smälter direkt i munnen tillsammans med en kopp kaffe. Det är nästan som att dra en lina kokain. Man tar en munk sedan är man redo att jobba igen.
Simon venska munkar alltså.. det var länge sen jag åt en munk i sverige.
Chip (Basist i enuff znuff): nej det är klart, du är ju rockstjärna och kan inte riskera bli sedd när du äter en munk.
Simon  sångare i crashdïet: hur som helst är det ungerfär vad låten native nature handlar om: hemlandet och det svenska samhället. vi lever i ett jävligt kallt land så vi måste hitta på någonting för att inte bli alltför deprimerade över livet och därför suoer vi. Det slutar med att vi blir dyngraka och vaknar morgonen därpå utan våra skor.

Vad har crashdiet för attityd till droger:

Eric (trummis i Crashdïet): vi är väl egentligen ganska öppensinnade, men jag tror att jag någon gång för länge sen hörde någon säga: var försiktitg med drogerna och jag lydde det rådet.
Simon  sångare i crashdïet: bortsett från den gången då vi hamnade på sjukhus....

Vad hände då?

Simon  sångare i crashdïet: Vi var på stranden, jag o en annan kille och tog lite olika berusningsmedel. sedan stack vi hem till erics lägenhet och vidare till rock och heavens gate och allt det. Därefter åkte vi hem till den snubbens lägenhet och...ska jag verkligen berätta...okej... Den här killen brukade rekommendera små mängder av något som är kul att mixa med alkohol. men den här gången sa han: skit samma, vi tar tre var. så vi tog tre var sedan upptäckte vi att sprietn var slut. så vi fick gå till den lokala bensinmacken som hade öppet dygnet runt. vi gick dit, även om vi inte minns så mycket av som hände på vägen dit, men när vi kom dit såg jag plötsligt att eric låg i frysboxen. jag skrek till den andra killen: eric rör sig inte,eric rör sig inte..jag sprang fram till honom och välte ner en hylla över mig själv och sedan däckade jag. Morgonen därpå vaknade vi på  ett sjukhus med en massa jävla sladdar över våra kroppar.


Kommentarer
Postat av: NATHALIE - blogg om allt

Mjoru, max är så himla mycket godare än Donken! :)

2011-01-08 @ 22:53:18
URL: http://nnathis.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm skumt:(

2011-01-08 @ 23:23:03
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: ♥ Mallan Brallan ♥

svar: Kul att du är med i Dagens länk på min blogg! :D Dagens länk avslutas på måndag, så det är bara att du spammar på ;)



va göru? :D

2011-01-08 @ 23:26:43
URL: http://mallanbrallans.blogg.se/
Postat av: angelica

sv: gör du? jag tycker snö är jättemysigt :-D

2011-01-08 @ 23:52:54
URL: http://angeliicakarlsson.blogg.se/
Postat av: ♥ Mallan Brallan ♥

svar: nej, det gör det inte :)



jag kollar på film med pojkvännen :D

2011-01-08 @ 23:55:30
URL: http://mallanbrallans.blogg.se/
Postat av: hanna

Okej det lät bra :)

2011-01-08 @ 23:55:36
URL: http://hannadahren.blogg.se/
Postat av: ~linnea

SV: Jag ska både på signeringen och konserten ^^

2011-01-09 @ 00:01:28
URL: http://privatelifes.blogg.se/
Postat av: Sara - Only me

sv Kul att du är med snygging & lycka till (:<3

haft en bra dag?

2011-01-09 @ 00:08:44
URL: http://ssasas.blogg.se/
Postat av: Sara - Only me

sv Kul att du är med snygging & lycka till (:<3

haft en bra dag?

2011-01-09 @ 00:09:34
URL: http://ssasas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?♥
ska jag komma ihåg dej?
mail tack? :) (publiceras ej)

Skriv din blogg eller där jag kan nå dig :)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0